L’Art Grec

[issuu viewMode=singlePage width=550 height=389 backgroundColor=%23222222 documentId=111127212222-697e6c66e42c48199dadbbe4651b2d4e name=t4.l_art_grec username=mariagajas tag=art unit=px id=93c07cd4-dc0e-0efb-41d9-9f2975318293 v=2]

Posted in General, T4. L'Art Clàssic: Grècia i Roma | Leave a comment

Els inicis de l’art: La PREHISTÒRIA

[issuu viewMode=singlePage width=550 height=389 backgroundColor=%23222222 documentId=111101130600-d7c6791d14c9474b8506581f3def4224 name=t3.inicis_de_l_art_prehist_ria username=mariagajas tag=art unit=px id=6a43d0e3-fab3-2ad1-83a7-69a9c0bee982 v=2]YouTube Preview Image

Mapa de la pintura llevantina a la Península Ibèrica : la zona de color verd

Posted in T3. Art de la Prehistòria | Tagged , , , , , | Leave a comment

Introducció a l’Art Rupestre i al megalitisme

Comencem tema nou, pròpiament d’Història de l’Art i per fer-ho, mirarem aquests vídeos que ens serviran d’introducció:

YouTube Preview Image

YouTube Preview Image

Mentre esl mirem, preneu apunts de les idees importants i d’aquell vocabulari nou i específic de l’art de la prehistòria.

Posted in T3. Art de la Prehistòria | Tagged , , , | Leave a comment

L’anàlisi de l’obra d’art: LA PINTURA

La pintura és, abans que cap altra cosa, color. Normalment es desenvolupa sobre un pla, és a dir, sobre una superfície de dues dimensions (altura i amplada), però és freqüent que es simuli la tercera dimensió (profunditat) gràcies als artificis de la perspectiva i el clarobscur.

[issuu width=420 height=158 backgroundColor=%23222222 documentId=111006115057-39f55f60073e49159b6dab14ca50047e name=t2.3.analisi_de_l_obra_d_art_pintura username=mariagajas tag=art unit=px id=ce2ca2db-02c2-3e00-2cf2-55e35f49005e v=2]

Posted in T2. L'anàlisi de l'obra d'art | Tagged , , , | Leave a comment

Les tècniques artístiques

És evident que la creació d’una obra d’art no ha estat mai un acte mental pur, tot i que en alguns períodes, com el Renaixement, insistissin en privilegiar la part intel·lectual sobre la part manual de l’art. Aquest, sempre (amb la possible excepció d’algunes formes extremes d’art contemporani) ha necessitat de la mediació d’un conjunt d’operacions manuals realitzades amb uns materials i unes eines concretes. És el que anomenem, les tècniques artístiques.

Com veurem a la presentació següent, NO HI HA ART SENSE TÈCNICA i aquesta és una veritat que sovint oblidem degut a que la nostra concepció actual de l’artista entès com un geni, ens porta a privilegiar els aspectes intel·lectuals de la creació per sobre dels purament materials. Això no obstant, tampoc no hem de caure en l’altre extrem i lloar la tècnica donant-li una importància exagerada.

Veurem al power point següent que l’obra d’art és el resultat de factors intel·lectuals i tècnics que es convinen de manera diferent en funció de l’època. Això fa evident que no en tots els períodes de la Història de l’Art els aspectes tècnics i materials han tingut la mateixa importància. És molt important comprendre que aquest desenvolupament és desigual: la Història de l’Art ens ofereix moments de gran continuïtat tècnica al costat d’altres especialment rics en innovacions.

És per tant molt necessari comprendre que l’estudi de la Història de l’Art integra com una part essencial el coneixement de la història de les tècniques artístiques. Enumeraré ara a la presentació següent, algunes de les principals qüestions i aspectes que, en referència a la tècnica, es plantegen en cadascun dels grans àmbits artístics: la pintura, l’escultura i l’arquitectura.

Al llarg del curs ja tindrem temps d’anar entrant amb més profunditat en els aspectes tècnics dins del context de cada període artístic en concret. Som-hi, doncs!

[issuu viewMode=singlePage width=550 height=389 backgroundColor=%23222222 documentId=110910175130-1e8db0816d6545fdab1b8db7e3ebdc69 name=t1.2.t_cniques_art_stiques username=mariagajas tag=art unit=px id=912b167f-bf9a-f566-faf6-a2ef6fa8d54d v=2]

Posted in T2. L'anàlisi de l'obra d'art | Tagged , , | Leave a comment

L’anàlisi de l’obra d’art: L’ESCULTURA

L’escultura es preocupa principalment dels volums externs. La percepció d’una escultura requereix molts punts de vista diferents, i per això cal considerar l’espai extern com un àmbit que condiciona l’obra escultòrica.

[issuu width=420 height=158 backgroundColor=%23222222 documentId=111003084049-6672e6b6bde74484873e973cdaff2da3 name=t2.2.analisi_de_l_obra_d_art_escultura username=mariagajas tag=art unit=px id=1ffa955f-74bc-ee87-db4c-a7d2d0deaaf2 v=2]

Al vídeo que teniu a continuació podeu veure quin és el procés que cal seguir per aplicar la tècnica del modelatge amb fang:

YouTube Preview Image

Posted in T2. L'anàlisi de l'obra d'art | Tagged , , , , | 1 Comment

L’anàlisi de l’obra d’art: L’ARQUITECTURA

EL FET ARQUITECTÒNIC:

És important considerar el fet arquitectònic com la creació d’espais interiors que siguin confortables i adequats a l’ús que se n’ha de fer. La creació d’aquests espais interiors només presenta una veritable dificultat tècnica: la coberta superior. Aquest element no només presenta les dificultats constructives més importants sinó que d’ell en depèn tota l’estructura arquitectònica i n’arriba a condicionar tot l’estil.

De fet, la història tècnica de l’arquitectura és la història dels sistemes de cobriment, és a dir, dels elements sostinguts. Els elements de suport són, en general, una conseqüència dels elements sostinguts.

[issuu width=550 height=194 backgroundColor=%23222222 documentId=110925191637-83e9923036a44bd2a5a9db9f6c92f8de name=t2.1.analisi_de_l_obra_d_art_arquitectura username=mariagajas tag=art unit=px id=ef9fe698-73ec-1e03-3eb7-9f94fa10aa17 v=2]

YouTube Preview Image

Posted in T2. L'anàlisi de l'obra d'art | Tagged , , , | Leave a comment

Comentari de “L’últim sopar” de Leonardo da Vinci

I ara us toca a vosaltres fer el comentari partint de zero! Endavant!

(si hi cliqueu a sobre l’obrireu en una finestra a part i el veureu més gran)

Posted in PRÀCTIQUES, T2. L'anàlisi de l'obra d'art | Tagged , , | 2 Comments

Posted in General | Leave a comment

Els gira-sols de Van Gogh

El curs es va acabant i això vol dir que el temari d’Art cada vegada s’aproxima més a l’art contemporani! Aquests dies hem estat treballant l’Impressionisme i el Postimpressionisme coneixent artistes com Manet, Monet, Pissarro, Sisley, Morrisot, Lautrec, Gauguin, Cezánne i Van Gogh, entre altres.

Per tancar el tema hem fet la darrera pràctica de plàstica del curs: una reinterpretació dels famosos Gira-sols de Van Gogh:

Mireu quants colors i què genial ens ha quedat el suro de la classe!

Posted in PRÀCTIQUES | Tagged , , | Leave a comment